Hoe werkt het fonds in het algemeen

  • De aanvragen worden behandeld in volgorde van binnenkomst.
  • Een persoon van het fonds ontvangt de aanvragen en maakt ze anoniem voordat ze aan het collectief door te geven.
  • Antwoordtermijn : uiterlijk de 10e van de maand volgend op de aanvraag (we vergaderen elke 7e van de maand).
  • Het totale maandelijkse budget van het fonds is beperkt tot 1500€/maand.

SOS FACTUUR

SOS FACTURE bestaat uit de rechtstreekse betaling door het fonds van een factuur met een maximumwaarde van 300 euro.

Welke soorten kosten kunnen worden gedekt ?

  • Energierekeningen (water, gas, elektriciteit)
  • Gezondheidszorg (uitgezonderd psychotherapie*, hormoonbehandelingen*, en overgangs- en cosmetische chirurgie)
  • Telefoonkosten beperkt tot 150 euro per rekening. (exclusief: aankoop van apps, parkeren, telefoon sekslijnen - Ja, we zijn boomers ^^)
  • Onverzekerde/ongedekte schade
  • Boetes (behalve voor snelheidsovertredingen)
  • Schoolgeld, school-/onderwijsmateriaal dat door het bezochte opleidingscentrum/school als noodzakelijk wordt aangemerkt

Wat is niet gedekt ?

  • Fiscale berichten
  • Elektronische / computer / audiovisuele apparatuur
  • Kosten in verband met overgangs- en cosmetische operaties.
  • Telefoonkosten in verband met de aankoop van apps, vergelijkende onderzoeken, seks diensten, enz.
  • Kosten openbaar vervoer*.

* Voor dit soort kosten zal in de toekomst specifieke steun uit het fonds worden verleend.

Hoe hulp aanvragen ?

Stuur een verzoek per e-mail getsupport@tsfb.be met:

Dit hebben we zeker nodig:

  • Foto('s) van het volledige document met:
    • Verschuldigd bedrag
    • Volledige naam/namen van de geadresseerde(n)
    • Vervaldatum (wanneer met de factuur ten laatste betaald worden)
    • Gegevens gegevens van de te betalen organisatie
    • Mededeling voor betaling aan de bank

Optioneel:

  • Een telefoonnummer waarop de te betalen organisatie kan bereikt worden

Hoe werkt de hulp ?

  • Aanvragen worden behandeld in volgorde
  • Een persoon van het fonds ontvangt de verzoeken en maakt ze anoniem alvorens ze aan het collectief door te geven.

Antwoordtermijn:

  • Voor een volledige aanvraag: uiterlijk de 10e van de maand volgend op de aanvraag (wij vergaderen elke 7e van de maand).
  • Voor een onvolledige aanvraag: het termijn van verwerking wordt verlengd.

Het maandelijkse budget van het fonds is beperkt tot 1500€/maand - Het fonds betaalt de rekening rechtstreeks (zonder via je persoonlijke rekening te gaan).

Let op de verwerkingstijd! Je aanvraag wordt pas op de 10e van de volgende maand behandeld. Als ons antwoord positief is, duurt het nog een paar dagen om het te verwerken. Het is echter ook mogelijk dat je aanvraag wordt uitgesteld tot de volgende maand.

SOS TELEFOON

SOS TELEFOON voorziet de aankoop van een smartphone voor trans* personen die er geen hebben.

Welke telefoon kun je ontvangen ?

  • De telefoons zijn ofwel donaties aan TSFB of aankopen van hernieuwde smartphones.
  • Afhankelijk van de markt en de beschikbaarheid kan het model variëren.
  • Wij bieden modellen aan die niet ouder zijn dan 2 jaar en kijken naar de ecologische voetafdruk.

Hoe hulp aanvragen ?

  • Mail ons op getsupport@tsfb.be met :
  • In de onderwerpregel : “Telefoon”
  • Uw hoofd- of vertrouwelijk adres om de levering te regelen.

Hoe werkt de hulp ?

Zodra de hulp is bevestigd zorgen wij ervoor dat de telefoon zo snel mogelijk naar u wordt opgestuurd.

SOS LASER (NL version yet to come)

SOS LASER covers 3 laser hair removal sessions for the face and neck areas at a partner center in Brussels (Saint-Gilles).
Information

Infos

  • Prior to the first 3 sessions, an initial meeting and information session is offered. This initial consultation consists of meeting the partner practitioner and determining the laser technique best suited to your skin, as well as providing you with all the information you need to know.
  • The center is located on Avenue Brugmann in the commune of Saint-Gilles, Brussels. (30 minutes' walk from the Midi train station).
  • The center is equipped to work on all skin types.
  • Assistance is available to all adults & minors accompanied at the first consultation.
  • For total facial hair removal, depending on your level of hairiness, you'll need 8 to 10 sessions of around 20 minutes each.
  • The first 3-4 sessions are the most decisive. They should be spaced at intervals of no more than 3 to 4 weeks.
  • Subsequent sessions should be spaced 6-8 weeks apart.
  • The cost of a session at the center is €100.
  • TSFB currently (Nov. 23) has a total budget for SOS LASER of €6,800.

How to ask for help?

Write to us at getsupport@tsfb.be with :

  • In the subject line SOS LASER
  • Your first & last name so that we can open a file with the center to cover payment for the 3 sessions.

How does assistance work?

  • Once the assistance has been confirmed, we send your name to the center & we send you the center's contact details so that you can make an appointment directly with the center.
  • At the end of the 3 sessions, the center sends the invoice for the 3 sessions directly to TSFB, who will pay it.
  • If the 3 sessions are not carried out within 8 months of confirmation of the assistance. TSFB will then pay the center for the session(s) completed, if any, and close your file.
Het fonds is zeer jong (augustus 2022). Onze hulpmiddelen zijn nog niet getest en we weten niet wat de vraag zal zijn. We passen ons gaandeweg aan en kunnen fouten maken... Daarom staan we onszelf toe onze methoden en processen aan te passen, bij te sturen en te herzien. Blijf op de hoogte en aarzel niet om contact met ons op te nemen via e-mail of op Instagram als je vragen hebt!